- 1. Tanımlar
- 2. Konu
- 3. Sephora Kartı
- 4. Kişisel Verilerin İşlenmesi
- 5. Sephora Saklı Haklar ve Sorumluluğun Sınırlandırılması;
- 6. Puanlar ve/veya alışveriş günlerine ait süre/erteleme/devre dışı bırakma/kayıp
- 7. Uygulanan Kanun ve Yetkili Mahkeme
- 8. İletişim
1. Tanımlar
Büyük harfle yazılan terimler ve ifadeler, aksi belirtilmedikçe aşağıdaki gibi tanımlanır
- Sephora: müştereken LVMH Italia S.p.a firmasıdır. Sephora, Largo Augusto, 8 Milano ve idari ofis Via Winckelmann, 1, Milano adresinde bulunmaktadır. Vergi no. 02100770169 ve KDV numarası 13310290153, Milano Ticaret Odasına no. 1430420 ile kayıtlı olup, 43.300.000,00 € sermayeye sahiptir. SEPHORA SAS merkez ofis, 41, rue Ybry, 92200 Neuilly-sur-seine adresinde bulunmaktadır.
- Program Genel Koşulları: Genel şartlardır.
- Sephora Kart Programı: Sephora tarafından yönetilen ve Program Genel Koşullarınca düzenlenen sadakat programıdır.
- Sephora Kartı: Gerçek veya sanal Sephora kartı Sephora kart programına katılmanızı sağlar. Bu kartlar Sephora White Kart, Sephora Black kart ve Sephora Gold kart şeklinde olabilir.
- Kart sahibi veya Müşteri: Türkiye Cumhuriyet’nde ikamet eden veya ikametgâhı olan ve Sephora Kart Programına katılan, reşit olma yaşına ulaşmış herkes, gerçek kişi.
- Puan/puanlar: Harcanan her Türk Lirası bir puana eşittir, hiçbir durumda puanlar nakit olarak değiştirilemez.
- Alışveriş günü: Aynı gün içerisinde yapılan toplam işlem sayısından bağımsız olarak belirli bir günde yapılan satın alma anlamına gelir. Dolayısıyla, 1 (bir) alışveriş günü mahsup edilirken, Sephora Kartının kullanıldığı her bir gündeki kasadan ilk geçişdikkate alınır.
- Mağaza: Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde bulunan Sephora satış noktalarıdır.
- Sephora.com.tr: Sephora internet sitesidir.
- App Sephora: Sephora mobil uygulamasıdır.
- İndirim kuponu: Teslimi veya kullanımı, indirimden hariç tutulabilecek belirli markalara ait ürünlerin satın alınması, müşteriye gerçek ve/veya dijital olarak ödenecek Sephora hediye kartlarının satın alınması hariç olmak üzere, tüm ürünlerin fiyatı üzerinden %10 (yüzde on) indirim hakkı veren geçerli kuponlardır. Tüm mağazalarda ve/veya sephora.com.tr ve/veya Sephora Uygulamasında harcanabilecek İndirim Kuponları hiçbir durumda nakde çevrilemez. İndirim Kuponu aynı gün içerisinde birkaç kez kullanılabilir. Sephora'dan bağımsız nedenlerle, zarar görmüş, hasarlı veya değiştirilmiş indirim kuponları reddedilebilir.
- Üyelik: Müşterinin, her Sephora satış noktasında, bir satış danışmanı veya kasa personeli ile iletişime geçerek veya sephora.com.tr web sitesinde kişisel verilerin işlenmesine ilişkin bilgi aldıktan sonra Program Genel Koşullarını kabul etmesinin ardından Sephora Kart Programına dâhil olduğu tamamen ücretsiz üyeliktir.
2. Konu
Sephora Kart Programı bir müşteri sadakat kartı programıdır ve Alışveriş Günleri ve/veya Puanları biriktirmeye olanak tanıyan, Sephora Mağazalarından birinde ve/veya sephora.com.tr ve/veya Sephora Uygulamasında yapılan satın almalara bağlıdır. Müşteri her 600 puan biriktirdiğinde ve/veya 4. Alışveriş Gününde kuponu almaya hak kazanır. Bu kupon ile müşteri bir sonraki alışverişinde, %10 indirimden yararlanabilir ya da seçili orijinal boy Sephora Collection ürünlerinden birini ücretsiz alabilir. Kupon tanımlandığı tarihten itibaren altı (6) ay süreyle geçerlidir. Ayrıca, Sephora Kart Programı, Müşteriye, Sephora'nın takdirine bağlı olarak düzenlenen belirli kampanyalara katılma hakkı tanır. Bireysel kampanyalara katılım koşulları, Müşteriye posta yoluyla veya mağazalarda, Sephora.com.tr'de bulunan iletişim yoluyla, e-posta, SMS veya Sephora'nın uygun gördüğü diğer tüm iletişim kanallarıyla belirli bilgiler gönderilerek bildirilir.
3. Sephora Kartı
Sephora Kart Programı iki bölüme ayrılır: Müşteriye Sephora White kartı hakkı sağlayan Sephora White Programı; Sephora Black kartı hakkı sağlayan Sephora Black Programı.
3.1 Sephora White Kart
Üyelik yoluyla Sephora Kart Programına katılan Müşteri, sanal bir Sephora White Kart almaya hak kazanır..
3.2 Sephora Black Kart
Sephora White Kart ile Mağazaların birinde, sephora.com.tr veya Sephora Uygulamasında 4. (dördüncü) alışveriş gününde ve/veya yapılan alışverişlerde en az 600 Puan biriktiren Sephora White Kart sahibi, Sephora Black Kart almaya ve dolayısıyla Sephora Black programına katılmaya hak kazanır.
3.3 Kart Bildirisine ilişkin Ortak Hükümler
. Sephora Kart Programına bağlı Sephora Kartları, münhasır ve kişiseldir ve yalnızca kişisel kullanım için ve bir ticari veya profesyonel faaliyetle ilgili olmayan amaçlar doğrultusunda Müşteriler için düzenlenir; hiçbir şekilde üçüncü kişilere devredilemez ve ödeme kartı olarak kullanılamaz. Aynı Müşterinin farklı Sephora Kart Programlarına katılmasına veya aynı anda farklı Sephora Kartlarına sahip olmasına veya satın alma işlemi sırasında birden fazla Sephora Kartı ibraz etmesine izin verilmez. Bu nedenle, her Müşteri yalnızca bir Kart Programı Kartına sahip olabilir ve aynı Müşterinin kendi adına 1 (bir)'den fazla Sephora Kartı bulundurması hiçbir koşulda mümkün değildir. Müşteri, Sephora Kartlarını bu Program Genel Koşulları hükümlerine uygun olarak Sephora Kart Programı kapsamında kullanmayı taahhüt eder. Aksi takdirde, Sephora, bu Genel Program Koşullarının 6. Maddesi - Erteleme/ Devre Dışı Bırakma / Puan Kaybı'nda belirtilen koşullar kapsamında, Müşteri'nin sadakat profilinde erteleme ve devreden çıkarma, Sephora Kartını sıfırlama hakkını saklı tutar. Sephora, Müşterinin birden fazla Sephora Kartı sahibi olduğunu tespit ederse, Sephora, Puanları ve Alışveriş Günlerini Müşteri adına Sephora Kartlarından birinde birleştirme ve ek Sephora Kartlarını devre dışı bırakma veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Sephora, Sephora Kart Programına katılmak isteyen herkesin kimliğini tespit edebilmek, bilhassa homonim vakalarını (çift isim kullanımı) doğrulamak veya bir Müşterinin, Sephora Kart Programına hâlihazırda katılımının uygunluğunu tespit edebilmek amacıyla, kimlik belgesi talep etme hakkını saklı tutar.
Sephora.com.tr ve/veya Sephora Uygulaması üzerinden yapılan bir satın alma işlemine ilişkin geri ödeme talep edilmesi veya cayma hakkının kullanılması durumunda, Sephora Kartına yüklenen ilgili puan miktarını azaltma hakkını saklı tutar.
4. Kişisel Verilerin İşlenmesi
Aşağıdaki amaçlar için; Müşterinin Sephora Kart Programına katılarak toplanan kişisel verileri LVMH Italia S.p.A. tarafından işlenir. Kayıtlı ofisi, Largo Augusto, 8 - 20122 Milano ve idari merkezi, Via Winckelmann, 1 20246 Milano ve Sephora SAS, 41, rue Ybry 92200 Neuilly Sur Seine (Fransa) ile Sephora bölümü ("Müşterek sahipler" veya "Sephora"):
1. Sephora Kartının düzenlenmesi ve kullanılması, Sephora Kart Programının yönetimi ve ayrıca yukarıda bahsedilen programa sıkı bir şekilde bağlı avantajların sağlanması;
2. doğrudan pazarlama girişimleri (reklam materyalleri, hediyeler, ücretsiz deneme boy ürünler gönderme, satın alınanlara benzer ürünlerle ilgili kampanyalar);
3. e-posta, posta, SMS ve/veya telefon aracılığıyla pazar araştırmasının gerçekleştirilmesi, alışveriş ve tüketim alışkanlıklarının (müşteri profilinin oluşturulması) analizinin yapılması.
Yukarıdaki 1. maddede belirtilen amaçlar doğrultusunda, KVKK’nın 6.maddesi, birinci fıkrası b) bendi gereğince bu tür verilerin işlenmesi için onay gerekli değildir ancak yukarıda 2. ve 3. maddelerde belirtilen amaçlar için KVKK’nın 6.maddesi a) bendi gereğince Müşteriden özel onay alınması gerekmektedir. Bu tür veri işlemeye ilişkin rıza isteğe bağlıdır ve buna bağlı olarak Müşteri, Sephora Kart Programına katılabilmek için onay vermemeye karar verir.
Veriler bilgisayar ve yazılı doküman ile işlenir ve uygun güvenlik önlemleri alınarak işlemenin her aşamasında korunur.
Sizden edinilen kişisel veriler, KVKK’nın 13. maddesi uyarınca aşağıdaki şahıs/kurumlara erişilebilir hale getirilebilir:
- Sephora çalışanları, iş yaptıkları şahıs/kurumlar ve danışmanları;
- iş ortakları ve hizmet sağlayıcılar;
- LVMH grubuna ait diğer şirketler ve bu şirketlerin Avrupa Birliği'nin diğer ülkelerinde de ofisleri bulunan bağlı şirketleri;
- Sephora'nın BT ve web platformunun yönetiminden ve bakımından sorumlu kişi veya şirketler ve onay verilen reklam-tanıtım materyallerini gönderim hizmetlerinin sunulduğu dış tedarikçiler,;
- yasal hükümler veya makamların emirleri uyarınca kişisel verilerinizin iletilmesinin zorunlu olduğu kişi, kurum veya makamlar.
Veriler, Sephora Kart Programına üyeliğiniz / katılımınız süresince ve takip eden 12 ay boyunca veya Müşteri onayı iptaline kadar yalnızca idari amaçlarla (elektronik veya doküman arşivlerde) saklanacaktır (Medeni Kanunun 2220.maddesi uyarınca muhasebe evraklarının korunmasına ilişkin belirli yasal yükümlülüklere halel gelmeksizin) Müşteri, Gizlilik Yasasının 7.maddesi ve 2016/679 sayılı (AB) Yönetmeliğinin 15. maddesinde belirtilen hakları herhangi bir zamanda kullanabilir (örneğin, Via Winckelmann, 1 - 20146 Milano adresinde idari merkezi bulunan LVMH Italia SpA şirketinin SEPHORA Bölümüne yazarak veya privacy@sephora.it adresine e-posta göndererek, Müşteriye ait verilerin mevcudiyetinin teyidi ve bunların anlaşılır bir biçimde iletilmesi, verilerin kaynağına ilişkin gösterge, verileri işleme amaçları ve yöntemleri, verilerin anonim formda güncellenmesi, düzeltilmesi ya da birleştirilmesi dâhil olmak üzere, kanuna ve kullanımına kısmen veya tamamen itiraz etme hakkı ihlal edilecek şekilde işlenen kişisel verilerin engellenmesi)
Müşteri, e-posta adresi de dâhil olmak üzere, yukarıda belirtilen adreslerle iletişime geçerek, Müşterek Sahipler tarafından reklam materyali gönderimi, doğrudan satış, Pazar araştırması hususunda veya ticari iletişim amaçlı verilerinin işlenmesine itiraz edebilir.
5. Sephora Saklı Haklar ve Sorumluluğun Sınırlandırılması
Sephora, Program Genel Koşullarını herhangi bir zamanda değiştirme hakkını saklı tutar ve herhangi bir değişikliği Müşteriye en uygun gördüğü şekilde (örneğin posta yoluyla, e-posta yoluyla, sephora.com.tr üzerinden, Mağazada) bildirir. Programın Genel Koşullarının yürürlükteki ve dolayısıyla Müşteri için geçerli olan versiyonu, Sephora.com.tr adresinde mevcut olan versiyondur. Sephora, Müşterinin Sephora.com.tr adresinde yer alan Program Genel Koşullarının en son sürümünü belirli aralıklarla kontrol etmeye davet eder.
Program Genel Koşullarının tüm değiştirilmiş sürümleri, sephora.com.tr web sitesinde yayımlandığı andan itibaren geçerlidir.
Sephora, kendi takdirine bağlı olarak, Sephora Kart Programını herhangi bir nedenle geçici veya kalıcı olarak erteleyebilir veya kesintiye uğratabilir. Sephora Kart Programının ertelenmesi veya feshedilmesi, sephora.com.tr web sitesinde yayımlandığı tarihten itibaren geçerli olacaktır.
Müşteri, Sephora Kart Programının herhangi bir şekilde ertelenmesi veya kesintiye uğramasına ilişkin, kendisini bilgilendiren ve onu sephora.com.tr adresini ziyaret etmeye yönlendiren bir e-posta veya kısa mesaj gönderilerek bilgilendirilir. Sephora Kart Programının ertelenmesi veya feshedilmesi, üye lehine herhangi bir tazminat hakkı vermeyecektir.
Sephora, Sephora Kart Programı kapsamında aktif olmayan Müşterilerle (bu bağlamda, Sephora Kartını kullanarak son 12 (on iki) ay içinde alışveriş yapmamış olan tüm Müşteriler kastedilmektedir) iletişim kurmama hakkını saklı tutar. Sephora, Sephora Kart Programının herhangi bir aksaklığından kaynaklanan doğrudan veya dolaylı her türlü sorumluluktan muaftır. Ancak Sephora, aksama halinde birikmiş Puanları ve/veya Alışveriş Günlerini korumak için her türlü olağan gayreti gösterecektir.
6. Puanlar ve/veya alışveriş günlerine ait süre/erteleme/devre dışı bırakma/kayıp
Sephora Kart Programı, Sephora müşterilerine Mağaza, Sephora.com.tr ve/veya Sephora Uygulaması üzerinden yaptıkları alışverişlere göre kampanyalar sunmaya yönelik bir programdır.
Sonuç olarak Müşteriler, Sephora Kartları ile art arda 18 (on sekiz) ay boyunca herhangi bir alışveriş yapmazlarsa, birikmiş Puanları ve Alışveriş Günleri kaybolacaktır.
Sephora Kart Programı ayrıca Müşterinin Program Genel Koşullarına uyduğunu ve Sephora'ya karşı iyi niyet ve adalet ilkelerine göre davrandığını varsayar. Sephora'nın Sephora Kartını erteleme veya bir Sephora Kartını kalıcı olarak devre dışı bırakma ve gerekirse Sahibi tarafından Sephora Kart Programının ve/veya Sephora'ya karşı kötüye kullanılması ve/veya Program Genel Koşullarına uyulmaması durumunda edinilen avantajları feshetme hakkını saklı tutar. Sephora, yukarıda belirtilen erteleme ve/veya devre dışı bırakma işlemlerini - en uygun gördüğü yöntemlerle - kart sahibine bildirdikten sonra, kart sahibi özellikle aşağıdaki durumlarda herhangi bir tazminat talep edemez:
• bir Mağaza ve/veya Sephora.com.tr adresinde ve/veya Sephora Uygulamasında dolandırıcılık eylemleri, dolandırıcılık veya hırsızlık girişimleri ve/veya hırsızlık girişimi olması durumunda;
• Sephora Kart Programının uygunsuz kullanımı ve/veya sahtecilik durumunda;
• sephora.com.tr adresinin ve/veya Sephora Uygulamasının ve/veya Sephora Kart Programının ve/veya Mağazaların düzgün işleyişini bozmaya yönelik eylemler olması durumunda;
• bir gün içinde ve/veya farklı günlerde abartılı şekilde çok sayıda satın alma yapılması durumunda;
• Sephora tarafından hatırlatma tarihinden itibaren 1 (bir) ay içinde, ödeme yapılmaması veya ödemenin tamamen iptali durumunda;
• Program Genel Koşullarına uyulmaması.
7. Uygulanan kanun ve Yetkili Mahkeme
Program Genel Koşullarının uygulanması veya yorumlanmasıyla ilgili herhangi bir anlaşmazlık, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına tabidir ve Program Genel Koşullarının yorumlanması ve/veya yürütülmesi ve/veya feshi ile ilgili herhangi bir ihtilaf için Müşterinin ikamet ettiği yer yetkili olacaktır.
Program Genel Koşullarının bir hükmünün yetkili yargının bir mahkemesi tarafından geçersiz olduğuna karar verilirse, bu hükmün geçersizliği, Program Genel Koşullarının yürürlükteki diğer hükümlerinin geçerliliğini etkilemez.
8. İletişim
Sephora Kart Programı ile ilgili tüm bilgiler, Sephora Kartının iptali, devre dışı bırakılması, birikmiş Satış günlerinin ve/veya biriken puanları hakkında bilgi almak için Müşteri şunları yapabilir:
• Mağazaların herhangi birindeki bir satış danışmanına sorabilir;
• Haftanın her günü 09:00 - 18:00 arası, 0850 288 35 35 numaralı telefondan Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçebilir.
• sephora.com.tr adresindeki veya "Hesabım" sayfasındaki Sephora Uygulaması üzerinden iletişime geçebilir
Son olarak, Sephora Kartının kaybolması veya çalınması durumunda yukarıda ikinci maddede belirtilen koşullara göre iletişim numarası veya Mağaza aracılığıyla Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçilebilir.